www.levneucto.wbs.cz - mzdy, účetnictví, daně, náhradní plnění, ...

Uskutečněné lyžařské akce rok 2014 - 2015

6.4.2015 Velikonoční Orlické hory
V Zielenieci padá lehoučký prachový sníh (prostě skutečný prašánek). Než vyjedeme na Vrchmezí svítí sluníčko. Pavel nám sděluje, že dnes jsou sněhové podmínky ze 3 velikonočních dnů nejlepší. Jedeme přes Bukačku, Šerlich, Velkou Deštnou, Jelenku k Valinovu prameni a zpět - 24 km (31 VO LT km). Neskutečně parádní podmínky i počasí nemá chybu. Nádherná tečka za zimní sezónou. Díky všem za parádní den i Tobě Péťo tisíceré díky za celou zimu.

21.3.2015 Orlické hory
Ze Šerlichu jedeme přes Velkou Deštnou, Jelenku na Pěticestí, Zakletý, zpět Jelenka, Luisino údolí, nad sjezdovky a sjezdovkou do Deštné - 30 km (43 VO LT km).

14.3.2015 Přejezd Krkonoš
V Peci je pod mrakem a čerstvý suchý sníh. Pod Výrovkou (občerstvení) je neskutečně lehoučký prachový sních, který nás provází přes Luční boudu, Špindlerovku, Ptačí kameny, Martinovku (občerstvení) na Labskou b.. Od Vosecké b. přes Krakonošovu snídani, kolem Mumlavy do Harrachova je sníh sice čerstvý, ale vlhčí - 33 km (61 VO LT km). Sluníčko propouští mraky pouze na chvíli, když sedíme na Výrovce. Většinu dne je tedy pod mrakem a více méně jedeme v různě hustých mracích. Celé dopoledne je to neuvěřitelná paráda, díky dostatečnému množství prašanu bezpečné sjezdy, do kopce to jede samo. Přesto, že je 14. března příroda je jako o vánocích. Díky všem, za parádní den. I Tobě Péťo moc děkuji.

7.3.2015 Rýchory
Jedeme z Pomezních bud, přes Dolní Malou Úpu, Lysečiny, Rýchory do Svobody nad Úpou 21km (40 VO LT km). Z Pomezek upravené stopy, sníh je postupně vlhčí, od Lysečin po hranicích už je mokrý, ale je. Sluníčko nám dává poznat svoji sílu, kterou nás ohřívá. Parádní den, díky všem za něj.

28.2.2015 Přejezd Rychlebských hor
Ráno je v Petříkově teplo a mlha ze které prolétává krupice, vyžehlená stopa je měkká. Z Petříkova (880 m) vystoupáme přes Dobrošovy zatáčky, Milíře, Císařskou boudu, Palaš na Polskou horu (1106 m, rozhledy Kralický Sněžník...) st. hranice, Palaš, chatu Paprsek (občerstvení), zpět na Palaš, Travnou horu, Smrk Hraničník, Smrk (1127 m), Císařskou b., Petříkov – 31km. Nahoře je chladněji i kvalita sněhu lepší, přesto spíše "mejdlo". V Petříkově se drží inverze, nahoře polojasno, místy svítí sluníčko. Krásná vánoční příroda, soustava vyžehlených stop a žádné velké převýšení nám umožňuje se lyžařsky vydovádět. Je to skutečně paráda. Díky všem zúčastněným, díky nahoru Péťovi, díky majiteli Paprsku za množství vyžehlených stop. Děkuji všem za parádně prožitý den.

21.2.2015 Šerlich - Česká Čermná
Ze Šerlichu parkoviště přes Masarykovu chatu na Šerlichu, přibližovadlo k vleku, provázkový vlek, k Bukačce, dál Polskem vyžehlenou stopou na Vrchmezí, Polomský kopec, nad Čihalkou, po hranicích do Olešnice - občerstvení, Taszów, Borová, Česká Čermná - 30 km (46 VO LT km). Překvapivě parádní stopa k závoře nad Čihalkou vyžehlená. Pouze na sluníčku ráno zmrzlá, odpoledne měkká. Díky za ní, díky za parádní slunečný den. Díky, díky.

14.2.2015 Přejezd Jizerských hor
Z parkovište na Jizerce jedeme několika možnými cestami - Hnojový dům, rašeliniště pod Pytláckými kameny, Předěl, Na Písčinách, Smědava, Knajpa, Čihadla, Krásná Máří, vyhlídka z kamenů pod Ptačími kupy, Hřebínek, Bílá kuchyně, Olivetská hora (886 m), Závory, v. n. Bedřichov, Za Černou Nisou, Nová louka, Blatný rybník, Nová louka, Bedřichov - 21 - 40 km (31 - 53 VO LT km). Vyžehlené zmrzlé stopy, zmrzlý sníh na smrcích. Nádherné křišťálové ozdoby na břízách, bucích a modřínech - to nevymyslíš, to musíš vidět, co ta příroda umí dívej. Dopoledne zataženo odpoledne sluníčko, měkčí sníh a nádherně osluněné ledové přírodní ozdoby. Parádní, pohodový den, díky za něj všem i Péťovi nahoru. Díky.

7.2.2015 Javoří hory - přejezd Emericha Rátha
Po zaregistrování se na nádraží v Meziměstí a informaci, že na sjezdech je sněhu málo, jedeme přes Ruprechtický Špičák po hranici do Janoviček - občerstvení diplom, pokračujeme přes Rožmitál do Broumova - 30 km. Někteří jedou do Police nad Metují. Sníh je ve stopě měkký na sjezdech je jej málo, běžky projedou na kameny, které nejsou vidět. Skluznice utrpěly dost šrámů. Informace o množství sněhu asi měla být ve stránkách. Do Broumova jedeme po loukách, oranice jsou nepoužitelné. Krásný slunečný den, pastva pro oči, díky za vše, díky.

31.1.2015 Přejezd Jeseníků
Jedeme ze Skřítku přes Pod Ztracenými kameny, Pec, Pecný, Jelení studánka, Nad Malým Kotlem, Kamzičník, Vysoká hole, Nad Ovčárnou, Ovčárna - občerstvení. Pokračujeme přes U Barborky, Pod Pradědem, Praděd – rozc., Praděd (1491m), Švýcárna, Slatě, Kamzík, nad Petrovkou, Červenohorské sedlo, Kouty nad Desnou – 32 - 35 km (42 - 44 VO LT km). Ze Skřítku je čerstvě vyžehlená stopa pod Ztracené kameny, dál po Ovčárnu projeto lyžaři. Od Pecný fouká vítr do zad a pr. boku, pohání nás vpřed. Místy zmrzlejší plotny, jinak perfektní prašan, na kterém to jede i do kopce. Sluníčko se objeví na pár okamžiků, díky za něj, díky za parádní podmínky, díky všem za pěkný den.

24.1.2015 Krkonoše
Jedeme z Hofmanových bud přes Zrcadlovky, Kolínskou boudu, Lučiny, pod Liščí horou, horním vodovodem na Lišku, Chalupu na Rozcestí, bývalé Klínovky, Pláň, Friesovy boudy, Krkonošskou magistrálou nad Tetřeví b., pod Lesní b., Hrnčířské b., Lučiny, Kolínská b., zpět Pražská b., Husova b., Pec pod Sněžkou - 30 km. Cesta přes Zrcadlovky ke Kolínské b. je zmrlá, dál na sluníčku je to lepší, kolem lyžařské boudy prašan - paráda. Nechce se nám domů, proto jezdíme mezi Lučinama a Kolínskou b.. Krásný slunečný den, díky za něj, díky všem.

17.1.2015 Orlické hory - Rokytnice v Orlických horách
Dnes nás v Orlických horách čeká parádní upravená stopa ze Šerlichu na Pěticestí z obou stran, sněhu kolem půl metru. Jedeme do Rokytnice. Na jednom místě kolem horního bunkru je potřeba dávat pozor kudy jedu a pak jedno místo v lese, než vyjedeme pod Haničkou na silnici. Louka - občas je potřeba objet krtinec a posledních 100 metrů před sjezdovkou to je se sněhem horší, na sundání lyží to ale není. Sjedeme zasněženou sjezdovkou do Rokytnice v Orlickýh horách. Lyže přenášíme pouze dvakrát - přes silnici a cestu pod loukou. Jedu na lepších lyžích, které neutrpěly žádný šrám. Sníh je přemrzlý, poměrně rychlý, ale s bezpečnými sjezdy. Na stoupání to chce klistr. Sluníčko nesvítí, mlha nás provází celý den, přesto dobré podmínky a pěkný, pohodový den. Díky všem zúčastněným i Péťovi díky.

11.1.2015 Orlické hory - Pěticestí
Jedeme, tedy moc nejedeme, bojujeme s ledovým povrchem (ale led je jen místy) na Velkou Deštnou - svačina. Nikam nespěcháme, v duchu každý sám si říkáme, že je lepší se vrátit, než se rozbít na ledovatém sněhu. Jenže než se občerstvíme začíná padat a docela velké, suché vločky. Za pár minut je film suchého sněhu, teď přiznáváme, že jsme to chtěli každý sám vzdát, ale podmínky jsou o 100 % lepší (Péťo díky), není co řešit, i máza je hned znát. Velkou Deštnou bez problémů sjíždíme a jako by nabití jedeme mnohem lehčeji, vosk drží, odraz bezvadný a rychlost akorát. Pod Homolí padají menší vločky a celkově je míň čerstvého sněhu. Jedeme Bunkrovkou na Pěticestí - místy ledová místa. Z Pěticestí jedeme "Kapradinkou" (nad Orlickým Záhořím. Parádně upravená stopa i na bruslení s novým sněhem, no nemá to chybu. Nikdo z nás si ráno na Šerlichu nemyslel, že se takto parádně sveze. Jede to, stoupá to, co si víc přát, nesvítí sluníčko, hustý mrak jej nepustí, ale dnes jsme nanejvýš rádi. Jdeme se podívat na Šerlich na přibližovadlo sjezdařů na chatu Šerlich a novou lanovku. Začíná padat hodně hustě a dost fouká, takže jsme to na běžkách zvládli pohodově a teď se začínají čerti ženit, tak je čas jet domů. 26 km (38 volt km). Díky, díky, díky.

4.1.2015 Orlické hory - Pěticestí
Ze Šerlichu přes Velkou Deštnou, Jelenku, Pod Homolí, Bunkrovkou na Pěticestí, dál na Zakletý. Zpět jako na Zdobnici, vpravo na Pěticestí, Bunkrovkou Pod Homolí, Jelenka, Luisino údolí, nad vleky, sjezdovkou do Deštného - 30 km (43 VOLT km). Místy mraky odhalí sluníčko, nový příděl lehkého sněhu z noci, jede to i do kopce, bezpečné sjezdy - prostě Vánoce. Děkuji všem za pěkný den.

1.1.2015 Orlické hory - Pěticestí
Ze Šerlichu přes Velkou Deštnou, Jelenku, Pod Homolí, levou nad Orlickým Záhořím na Pěticestí a Bunkrovkou zpět na Šerlich - 26 km (38 VOLT km). Nesvítí sluníčko, mraky se převalují, sníh je přemrzlý, parádně to jede, hůř stoupáme, vosky ze skluznice rychle mizí. Příroda jako v pohádce, je to paráda.Děkuji všem za pěkný den.

30.12.2014 Orlické hory - Pěticestí
Ze Šerlichu, pod Velkou Deštnou, V. Deštná, Jelenka, Pod Homolí, levou na Orlickým Záhořím na Pěticestí, na Zdobnici a traverzem nad Zdobnicí Pod Homolí, Jelenka, V. Deštná, Šerlich - 28 km. Souvislá sněhová pokrývka a prašan. Na jedno namazání to jede samo i do kopce. Většinu dne sluníčko. Parádní den díky všem i Péťovi a známým, které jsme potkali, díky.

27.12.2014 Krkonoše
Z Pece pod Sněžkou přes Výrovku (občerstvení), Chalupu na Rozcestí, Klínovky, Pláně, zpět Klínovky, nad Frýzovkama, plynovodem pod Lesní b., Hrnčířské b., Krakonoš (občerstvení), Kolínská, Václavák, pod Černou h. na cestu (čtz.) a sjezdovkou k lanovce do Janských Lázní - 36 - 38 km. Prašan s podkladem, občas sluníčko a díky kamarádům z Červeného Kostelce jedeme autem přes Č. Kostelec do Náchoda. Díky všem i Péťovi za pěkný den ve stopě.

10. - 14.12.2014 První namazání v Krkonoších
Ve středu jdeme z Pece Pod Sněžkou pěšky nad Javořím dolem přes Vlachovy boudy na Kolínskou, Krakonoš - příjemné občerstvení, po kterém pokračujeme přes Lučiny, kolem Lyžařské boudy (odtud je již souvislá sněhová pokrývka na běžky lepší než mnohdy vloni na Orlických) přes Lišku a Chalupu na Rozcestí na Výrovku. Od večera padá téměř nepřetržitě až do neděle. Ve čtvrtek jdeme krásně zasněženým a zmrzlým údolím Bílého Labe přes chatu Bílé Labe (občerstvení), Sv. Petr a Dlouhým údolím na Výrovku. V pátek jedeme na běžkách na Luční boudu a Stříbrným hřebenem k M. Šišáku. Vracíme se na Luční b. (občerstvení a posezení s pěšáky) a přes Luční horu na Výrovku. Celý den padá a na pláni dost fouká. Sjezd k Výrovce je parádní, i když jedeme opatrně, protože není moc vidět do čeho jedeme. V sobotu jedeme přes bufet na rozcestí, kolem Dvorské b. na plynovod, nad Tetřevkama, přes Hrnčířské b., Krakonoš (občerstvení), kolínská, Václavák Černá hora a zpět přes Lučiny a Lišku na Výrovku. V neděli jedeme se zátěží přes Lišku (včera projetá skútrem, do rána zapadlá vlhkým sněhem) parádní sjezd přes Lučiny, kolem Husovy b. (zde už je sníh hodně mokrý), pod lesem na sjezdovku Smrk (která je krásně upravená) a po ní parádním sjezdem do Pece pod Sněžku, kde prší. Což nám ani nevadí, protože jsme sem dojeli na běžkách.