www.levneucto.wbs.cz - mzdy, účetnictví, daně ...

• Fotky od roku 2012 - cyklo, pěší.

• A zde uskutečněné letní výlety.

2014

21. - 24.5.2015 Podél řeky Moravy
    21.5.2015 jedeme z Dolní Moravy kolem řeky Moravy do Olomouce 110 km. Ráno je chladno, ale neprší, během dne svítí sluníčko - pěkný den. 22.5.2015 z Olomouce do Babic 81 km - slunečný a pohodový den. Všímáte si, není o čem psát, prostě je krásně. 23.5.2015 pokračujeme Baťovým kanálem je chladno, mraky běhají po obloze. V Petrově jsem ulomila držák na přehazovačku. Šikovné ruce Jirky odpreparovaly Šemíkovy přehazovačku a zkrátily řetěz, takže jedu na jeden převod dál, vlastně až do cíle. Odpoledne v Hodoníně začíná pršet. Známými jsme ujištěni, že dál je asfaltový povrch, vydáváme se tedy na poslední úsek dnešní cesty. Déšť neustává, naopak vytrvale padá a pod nohama žádný asfalt, ale písek. Mokrý písek už máme všichni všude - ráfky, blatníky, talíře, přehazovačka a pod nohama se písek propadá, těch pár km trvá věčnost. Na asfalt se dostáváme na Slovenských hranicích. Nyní ještě kousek kopeček a jsme na místě - 92 km (posledních 15 km je skutečně zasloužených a nekonečných). Zahradní hadice s tekoucí vodou udělala dobře našim miláčkům, kteří nás vozí. A teplá sprcha zase nám, kteří dojíždíme jako houby nasáté vodou. Strojení mám do rána částečně prosychá. 24.5.2015 neprší, proto pokračujeme k Devínu. Čím víc klesáme k Dunaji, na loukách jsou větší a větší kaluže vody, už to vypadá jako rozlítá řeka a první brod. Jedu prozkoumat, sundat boty, projedeme bez nich, nazouváme boty, další brod opakujeme a ještě třetí brod zouváme boty. Čím dál jedeme tím jsou brady hlubší. Další brody už ani boty nezouváme, voda dosahuje nad střed kola a proud nás bere sebou. Není jednoduché se udržet kde chceme.

9.5.2015 Opočno
    Z Náchoda přes Peklo, Nové Město nad Metují, pod Černčicemi do Bohuslavic (začíná mrholit) a Opočna - občerstvení. V zahradě je spousta rozkvetlých keřů a kytek, čerstvě olistěných stromů - je se na co dívat fotit. Domů jedeme (už je i silnice oschlá a mraky propouští sluníčko, aby na nás kouklo) přes České Meziříčí, Rohenice, Slavoňov, Nahořany, Provodov a Vysokov - 68 km parádních km. Péťo díky.

1. - 3.5.2015 Jižní Morava
    Zámek Lysice, po Brně místy trochu mrholí. Pálavu procházíme přes Děvičky, Sirotčí hrad, kolem Děvína do Mikulova za krásného počasí - 20 km. Ve Valticích lechce mrholí a potom je sice chladno, ale dobře - 15 km. Děkuji za parádní výlet i Péťovi nahoru díky.

25.4.2015 Josefov
    Z Náchoda přes Vysokov, Studnici, Zlič, Ratibořice, Bažantnicí do České Skalice a Josefova - občerstvení, Slavoňov, Nové Město nad Metují a Peklo do Náchoda - 65 km a pěkný den za který děkuji.

18.4.2015 Sázavský klášter a Kutná Hora
    Poznávací zájezd s prohlídkou Sázavského kláštera, Kutné Hory a na zpáteční cestě zámek Kačina. Počasí je chladnější, ale neprší, dokonce většinu dne svítí sluníčko. Děkuji za pěkný den.

11.4.2015 Bižík
    Z Náchoda přes Žďárky, Machov, Polici nad Metují Českou Metuji, Teplice nad Metují na Bižík. Zpět přes Solovický Dvůr, Velké Petrovice, Na Mýtě, Hronov do Náchoda - 70 km. Díky za alší pěkný den.

5.4.2015 Velikonoční neděle
    Pěkný jarní den v nejbližším okolí Náchoda - 35 km. Díky za něj.

27. -29.3.2015 Údolí Jihlavy
    Další pěkné údolí z hradem Templštýnem a hradním pánem na Jižní Moravě, které stojí za to navštívit.

9.3.2015 Labe
    Z Hradce Králové do Jaroměře krásným jarním dnem (30 km). Díky za něj.

15.1.2015 Brno
    Moc zimní tyto fotky nejsou, vzhledem k datu jejich pořízení, ale v Náchodě je ve 4.30 hod. 5°C a v Brně v 8.30 hod. zamrzlé kaluže. Bez čelenky a rukavic na kole tedy nic, moc. S patřičnou výstrojí parádní slunečný den, díky za něj (30 km).

2015

25. - 28.10.2014 Bílé Karpaty
    Pěší poznávací zájezd do Bílých Karpat, kde jsme se mlhou prodřeli na Velkou Javořinu, za krásného, ale chladnějšího dne se vydrápali na Velký Lopeník a za krásného slunečního dne prošli přes chatu Janu na Mikulčin vrch a nad Vápenice. Na zpáteční cestě přes Mechnáč zažili kulturní, nezapomenutelnou vložku se zdejším harmonikářem (hraje i s harmonikou za zády). Parádní výlet včetně počasí. Díky za něj.

11.10.2014 Krkonoše - Černá hora
    Z Náchoda přes Trutnov, Černou horu, Pec pod Sněžkou, Trutnov, Úpici zpět do Náchoda, parádních 131 km. Péťo díky za počasí.

3. - 5.10.2014 cyklo Labe
    Jedeme ze Špindlerova Mlýna k Malému Labskému vodopádu, pěšky k Pančavskému vodopádu a zpět. Pokračujeme do Vrchlabí a dál po Labské cyklo přes Les Království, Dvůr Králové nad Labem, Kuks a Jaroměř do Hradce Králové - 112 km. V sobotu z Hradce Králové přes Pardubice, Kunětickou horu, Kladruby do Libic nad Cidlinou - 115 km. V neděli přes Poděbrady, Nymburk, Brandýs nad Labem, Kostelec nad Labem a Neratovice do Mělníka - 88 km. Celkem tedy zhruba od pramene do Mělníka těžkých 315 km po Labské cyklostezce. Cyklostezka je asfaltová ze Špindlu (respektive z Vrchlabí) do Pardubic. Dále převládá šotolina, vyjetá kolej v trávě a nepravidelná velká dlažba. Ale dá se to ujet, jak vidno i v kratším dnu, když Péťa dodrží dohodu a sejde se bezva parta lidí. Díky všem i Péťovi za krásné 3 dny, díky.

12. - 21.9.2014 cyklo Korsika
    1. den z Calvi kolem pobřeží do Porta - 88 km,
    2. den ze sedla Col de Vergio (1477m) přes Ota do Porta - 35 km,
    3. den z Col de Sevi přes Sagone, Pianu, les Calanche do Porta 82 km,
    4. den ze sedla Col de Vergio (1477m) přes Albertacce, Calacucciu, soutězskou Scala di Santa Regina (je nádherná) do Corte - 60 km,
    5. den - ze sedla Col de Vizzavona (1163 m) přes Tattone, pod Mt. D´Oro, Vezzani, Noceta do Porta - 78 km,
    6. den - Restonica - 17 km stoupání přes 800 m - celkem 34 km. Nádherných 377 km, bezvadná parta lidí i parádní počasí - díky všem i Péťovi.

29.8. - 7.9.2014 Provance
    1. den - Pernes-les-Fontaines, vápencový kaňon a levandulový klášter - 57 km, 1157 m vystoupáno,
    2. den - Villars, St. Saturnin, důl Bruoux, Roussillon, Pont Julien - 43 km, 670 m vystoupáno,
    3. den - Forcalquier, Vachéres,Oppedette, kaňon říčky Calavon a Viens, Caseneuve - 58 km, 800m vystoupáno,
    4. den - Vaison le Romaine, Séguret, Beaumes, Le Barroux - 45 km, 500 m vystoupáno,
    5. den - Pont-du-Gard - řeka Gard - Gardon - Akvaduk - cca 17 km na kánoi,
    6. den - Céreste, Cucuron, Loumarin, Bonnieux - 57 km, 660 m vystoupáno,
    7. den - Sault, Savoilan, Veaux, Malaucene - 62 km, 700 vystoupáno,
    8. den - ochutnávka vín Châteauneuf-du-Pape. Celkem jsme najezdili 322 km a k vesničkám vystoupali 4487 m. Ochutnali jsme čerstvé fíky, hroznové víno, mandle a opuncie. Většina bezva lidí a Péťovo parádní počasí. Děkuji za vše.

9.8.2014 Skuhrov nad Bělou - rozhledna, zřícenina hradu
    Tak opět jednou do kopců - Peklo, Nové Město nad Metují, Ohnišov, Bačetín, Dobré, Skuhrov nad Bělou, Brocná, Bílý Újezd, Roudné, lom, Dobré, Nové Město nad Metují, Peklo, Náchod - 80 km. Opět pěkný pohodový den, díky za něj.

2.8.2014 Kolem Broumovských stěn
    Jedeme přes Velké Poříčí, Malou Čermnou, Pstražná, Karlów, Radków, Božanov - občerstvení, Martínkovice, Bohdašín, Česká Metuje, Bukovina - občerstvení, Hronov, Náchod - 97 km. Další pěkný den do sbírky včetně počasí. Díky všem i Péťovi.

31.7.2014 Sněžka
    Tento výlet jsem si nevymyslela já, proto celý den s různou intenzitou mrholí. Na Sněžce už jsem jako houba a nejen já, proto záměr jít přes Pomezní boudy ke Spálenému Mlýnu rušíme a jdeme nejkratší cestou přes Růžovou horu zpět do Pece pod Sněžkou. "Není špatného počasí, jen nevhodně ustrojený člověk." Díky i za tento den.

15.- 27.7.2014 Cyklo Pobaltí (Litva, Lotyšsko, Estonsko)
    Jedu na sever, abych se vyhla teplu a vyjma prvního dne, kdy trochu sprchne je stále nad 30°C. Nicméně i z fotek je zřejmé, že zde je také co obdivovat, což překonává mé očekávání.

12.7.2014 Šerlich
    Z Náchoda jedeme na Peklo, Doly, Olešnice - občerstvení, Ruským údolím na Šerlich, lesem na Zieleniec, kde čeká kamarád z Frýdlantu nad Ostravicí Pepik - moc zdravíme a společně pokračujeme přes vyhlídku na Duszniki zdroj, Čihalku, Olešnici - pivko a pěknou přeháňku sledujeme z pod střechy. A za sluníčka pokračujeme přes Doly, Peklo a Ostrovy do Náchoda - 79 km. Díky za pěkný den i tobě Péťo.

5.7.2014 Les Království, Josefov
    Na přehradě Les Království jsme zbytečně moc brzy, po krátkém občerstvení následujeme nápad jet do Josefova a novou cyklostezkou do Náchoda. Nedostatečná informace o údajné nové cyklostezce způsobila, že jsme ji nenašli a jedeme tedy na Slavětín, Černčice, Vrchoviny, Šonov, Vysokov, Náchod - 113 km. Pěkný, pohodový den. Péťo díky za něj.

28.6.2014 Pomezky
    Z Náchoda cyklobusem na Pomezky - nejen že to je cesta kolem světa, ale už jsme cyklobusem nejeli dlouho kvůli poškození kol. I nyní máme smůlu, jak říká p. řidič. Přesto, že po prvním ohledání to vypadalo, že mám kolo poškozené pouze já, přesto, že jsem v Náchodě p. řidiče upozornila na to, že kola jsou pověšená tak, že se poškodí. "To je dobré paní a jestli vám vadí nějaký škrábanec jezděte na kole." Zkousla jsem to, ale ... Na Pomezkách vystoupíme - kolo jednoho hocha má držadlo na řiditkách roztrhlé po celé délce. Moje kolo má díru v gumovém držadle na kov. Pan řidič mně zopakoval ať jezdím na kole, když mi vadí nějaký škrábanec. Marcela píše, že doma zjistila prodřený další kus na rámu a Míla ve středu říká, že má zkřivená řidítka. Po této další zkušenosti (první kolo mně dopravci zničili a na tomto už mám kromě různých děr a škrábanců odepsanou vidlici) už já žádný výlet za pomocí cyklobusu plánovat nebudu. Když to vše pomineme a nenecháme si zkazit náladu a zážitky, tak počasí nám opět vyšlo (Péťo díky), na Pomezkách je tepleji než v Náchodě. Parádní den, nádherná příroda, bezva parta - díky - a 75 km k tomu.

24.6.2014 Z Štrbského plesa Mlynickou dolinou přes Bystré sedlo do Furkotské doliny
    Ze Štrbského plesa do Mlynické doliny je zákazová značka, které moc nevěříme, ale co nevidět vidíme proč. V borovicovém lese se proběhl "uragán" viz foto. Po přeskákání značného množství spadlých stromů se dostáváme nad les a k vodopádu Skok, dále pak místy pomocí řetězů, kolem ples a sněhovými poly až do Bystrého sedla. Před sedlem pouštíme mlaďochy, abychom je na řetězech nezdržovali, ale mažou se s tím, tak jdeme a pomocí obnažených řetězů se dostáváme do Furkotské doliny. Seběhneme kolem Vyšného a Nižného Wahlenbergova plesa (obě jsou zamrzlá a proto pouze zde žijí žábronožky), kolem chaty pod Soliskom na Štrbské pleso. Mraky nám občas zahalí vrcholy a hřebeny. Občas i sluníčko má spoustu starostí se přes mraky prodrat, ale neprší. Péťo i dnes velký dík.

23.6.2014 Rysy
    Počasí nám opět přeje (Péťo moc dík). I na Rysy je nezvykle mnoho sněhu na tuto dobu, plesa zamrzlá, řetězy na chatu pod Rysmi jsou zapadlé sněhem, na kterém je náhradní lano. Naštěstí se mnoho lidí před náma vrací, protože sníh je do kopce a nevhodná obuv jim klouže. Mám tedy volné pole působnosti a dělám hluboké zářezy stop, aby se našim za mnou šlo pohodlně. Sníh je rozbředlý a mokrý takže to jde, ale boty nevydrží dlouho suché. No, spousta lidí, kteří byli na odchodu dolů se vrací a následuje nás, což způsobuje frontu na řetězech i ve skále. Od chaty pod Rysmi už je menší fronta (sněhu spousta a bez řetězů i lana). Přidáváme na rychlosti, vrchol nám vydržel bez mraku, je krásně vidět kolem i do dolin. Něco polkneme a mažeme zpět. Lano na sněhu už používá pouze někdo, jinak kloužeme jako na lyžích. Paráda, jsem dole cobydup. Vyždímám ponožky z nepromokavých goretexů, zatím dojdou ostatní a pokračujeme na Popradské pleso, přes Cintorín k Hrochovi a na večeři. Díky za krásný, pohodový den.

22.6.2014 Priečně sedlo
    Jdeme z Hrebienku přes chatu Zamkovskeho, Malou Studenou dolinou na Teryho chatu (oběd). Náhodně se dovídám, jak přišel o život Belo Kapolka (bývalý správce Teryho chaty) - před 20. lety se postřelil vlastní pistolí, kterou měl v kapse odjištěnou kvůli medvědům - vykrvácel. Po obědě pokračujeme k Priečnemu sedlu. Letos je nezvykle mnoho sněhu na tuto dobu. Plesa jsou celá, nebo z části zamrzlá, sníh je už v prvním stoupání nad plesem a Priečně sedlo je vysněžené až nahoru. Řetězy jsou ale obnaženy a dobrá zpráva - je zde další sada řetězů, takže se nemusí čekat v případě většího počtu lidí a jde jít i prostisměrně bez zdržování se. Přestože teploměr ukazuje 6°C, sníh je díky sluníčku rozbředlý, není tedy problém v pohorkách k řetězům vystoupat a pak sejít z Priečneho sedla do Velké Studené doliny. Je to problém pro lidi, kteří neumí ve sněhu chodit a v sálových botech, které kloužou. Proto se i někteří z nás vrací Malou Studenou dolinou na Hrebienok. Ve Velké Studené dolině je také celkově nezvykle hodně sněhu. Pro nás lyžaře paráda, protože nemusím každý krok odšlapat, ale sjedu jej, jako na lyžích. Užívám si všechny sjezdy. Vracíme zpět studenta z Maďarska, také má polokecky s hladkým vzorkem a jde sám. Moc pěkný den, přestože spadlo pár kousků krupice. Díky všem i Péťovi.

21.6.2014 Strečno, Vlkolinec, Bešeňová
    Co roků jezdím do Vysokých Tater pod zříceninou hradu Strečno, který už není zřícenina, ale zrekonstruovaný (1994 ukončena rekonstrukce, od roku 1995 zpřístupněn veřejnosti) pěkný hrad (národní kulturní památka), na jehož nádvoří se uskutečňují různé akce a pod hradem vyrostla nová dřevěná vesnička. Vlkolinec skanzen byl v roce 1993 zapsaný do seznamu světového kulturního dědictví UNESCO jako unikátní krajinno-sídlo-architektonický komplex.

14.6.2014 Chełmsko Śląskie
    Několikrát se schováváme před deštěm, omladina už to chce vzdát. Nakonec jedeme Adršpach, Zdoňov, Libná, Chełmsko Śląskie, Petříkovice, Stárkov a domů - 93 km a 960 nastoupaných metrů. Díky Péťo i hoši za pěkný den.

26.5. - 1.6.2014 Vysoké Taury, Hochtor
    Přes katastrofickou předpověď počasí, díky Péťovi zvládáme projet na kole vše dle plánu. Občasné přenáňky ustojíme "pod střechou" (někdy to je most, jindy zastávka). V sedle Hochtor (2575m) nejsme odměněni pohledem na Gross Glockner, ale přesto nikdo nelitujeme, že jsme sem vyjeli. Stojí nás to hodně potu i sebepřesvědčování (Stando co, že jsi rád? Obdivuhodný výkon ...), někoho i trochu zimy, když nedbá rad a trochu krupicového "pilingu" na zpáteční cestě, ale stojí to za to. Trochu statistiky pro ty, křeří si ji zapisují: 1. trasa - St. Johann - kemp - 64 km a 1183 vystoupaných metrů. 2. trasa - kolem jezera Zell am See a Alm - 72 km. 3. trasa - sedlo Hochtor - 94 km a 2544 vystoupaných metrů - uf. 4. trasa - Kaprun - 60 km. 5. trasa - z kempu do Salzburgu pohodových 100 km a necelých 1000 nastoupaných metrů - celkem tedy 390 km. Díky všem a hlavně Ádovi za pomoc. Jo Péťo, to víš, že Ti děkuji, vím, že ses snažil ... Další fotky jsou zde - https://plus.google.com/photos/116440126652796609821/albums/6019903706197169473

16.5.2014 CG Nowa Ruda, Harenda
    Z Náchoda - Machov, Karlov, Radkov, Ratno G., D., Scinavka G, Ś., Wlodovwice, Nowa Ruda, Ludwikowicw, Harenda a po vyžímání strojení, občerstvení zpět přes Nowa ruda, Tlumačov, Broumov, Passa, Hronov do Náchoda 131km. Celý den "psí počasí" a zima 9°C a v Polsku asi ani ne. od 9.30 hod. prší, střídavě leje, fouká, hlavně nárazově a ze všeh stran. Večer od Pasa přestává pršet.

10.5.2014 Sedloňov, Dobřany
    Jedeme přes Peklo, Doly, Sněžné, Polom, Sedloňov - skalka, Dobřany zřícenina hradu, Bysterské doly - bývalý mlýn, Bystré, Ohnišov, Bohdašín, Slavoňov - občerstvení, Klopotovské údolí, Nové Město nad Metují, Vrchoviny, Vysokov, Náchod - 66 km a 1302m převýšení. Pěkný, pohodový den s bezva partou. Díky všem i Péťovi.

30.4. - 4.5.2014 Cyklo termály Slovensko
    Na kole jsme objeli a navštívili kromě termálních koupališť v Diakovcích, Horných Salibách a Dunajské Stredě další zajimavá místa na Žitném ostrově - Slnečné a Hlboké jazero v Senci, Oázu Sibirského Tigra, Vodny Mlyn Kolárovo, neskoro-románsky kostol v obci Diakovce, vodná nádrž pri Kráľovej nad Váhom, vodné dielo Gabčíkovo, Vodný Kolový Mlyn Jelka, Ranč na Striebornom jazere pri Galante, Detská farma Humanita pri Kráľovej nad Váhom, Komárno. Zjistili jsme stav a značení cyklo stezek na Žitném ostrově i kolem Dunaje, za slunečného počasí najezdili až 340 km, i když těch posledních 30 km z Gabčíkova do Samorína bylo zasloužených proti SZ náporovému větru, kdy byl při náporu problém se udržet na kole i silnici. Jirka zde prohlásil " až budu potřebovat trénovat na Alpy, pojedu na Žitný ostrov". Díky bezvadné partě lidí a díky Péťovi (zařídil slunečné počasí) se vracíme domů plni krásných zážitků a pěkného pocitu z krásně prožitých dnů. Díky všem!

19.4.2014 Bižík
    Z Náchoda přes Hronov, Zděřinu, Č. Metuji, Bižík - občerstvení, Nové Dvory, V. Petrovice, Na Mýtě, Hronov a domů - 67 km. Krásně se probouzející příroda, parádní den, díky za něj.

12.4.2014 Český ráj - Via ferrata
    Pěší poznávací zájezd se zdoláním první zajištěné cesty známé pod názvem VIA FERRATA u Semil. Pilíř a zajištěná cesta skalní věže Vodní brána, která se nachází v údolí Jizery naproti Riegrově stezce, je dlouhý asi 110 metrů, má převýšení 75 metrů a obtížnost C+ (středně těžká) A-E. Předpokládá se, že lezec je trénovaný a ve výborné kondici. Lze doporučit pouze dostatečně zkušeným vysokohorským turistům a horolezcům. Začátečníci by měli být jištěni zkušeným spolulezcem. Určitě je potřeba vybavení na ferraty včetně přilby. Autoři jsou horolezci z Libereckého oddílu Lokomotiva. Dále jsme prošli Riegrovu stezku, navštívili Kozákov, Tábor, zříceninu hradu Kumburk a Pecku. Počasí nám opět přeje, pouze viditelnost není úplně dle našich představ. Díky za vše všem zúčastněným i Péťovi, díky.

29.3.2014 Gablenz
    Jedeme přes zámek, Kramolnu, Olešnici, Stolín, stezkou kolem Stolínských vodopádů - několika brody, Havlovice, Radeč, Trutnov - Gablenz, rozhledna Šibeník, po stopách války 1866, Studenec, Maršov u Úpice, Křížanov, Slatina nad Úpou, Červená hora, Řešetova Lhota, Vysokov do Náchoda - 77 km. Krásný slunečný den, přesto, že je opar, je tato trasa vyhlídková, na převýšení náročná. Víťovi s Tomem děkuji za její přípravu a pěkně prožitý den.

22.3.2014 Josefov
    Jedeme přes Vysokov, Česká Skalice, Chvalkovice, Běluň, Heřmanice, Josefov, Šestajovice, Nahořany, Nové Město nad Metují, Peklo do Náchoda - 68 km. Parádní slunečný den, pohodová parta - pěkně prožitý den díky všem.