www.levneucto.wbs.cz - mzdy, účetnictví, daně ...

• Fotky od roku 2012 - cyklo, pěší.

• A zde uskutečněné letní výlety.

2012

6.10.2012 Kolem s lehokolem
    Peklo, Nové Město nad Metují, Vysokov, Kramolna, Náchhod - 40 pohodových km. Díky.

29.9.2012 Bišík
    Z Náchoda přes Pěkov Lachov, Adršpach, Bišík, Solovický Dvůr, V. Petrovice, Na Mýtě, Hronov, Náchod - 76 km s parádním počasím. Díky.

5. - 9.9.2012 Vysoké Tatry
    Zajimavá Gora Sw. Anny v Polsku, kterou cestou navštěvujeme. Pršlavo (mrholí) a je chladno v Polském hrebeni, o to krásnější, až kýčovitě máme v Polských Tatrách, takže z Kasprova vrchu přes Svinicu a Kozi Wierch proběhneme za úžasného počasí a totéž má druhá parta na Červených vrších. Však mrkněte. Opět se sešla bezva parta lidí. Díky, díky všem i těm nahoru ...

18. - 31.7.2012 Černá Hora na kole
    Přes Slovensko, Maďarsko a Srbsko se dostaneme do černohorského letoviska Žabjak (1450m) v pohoří Durmitor. Projezdíme ve velmi náročném terénu jak povrch cest, tak výškového převýšení pohoří Durmitoru, Sinjajeviny, Bjelasice, Žijova, Podgorice. Srdcem Čěrné Hory do Kotoru. Vyhlídkovou silnicí nad Skadarským jezerem (přes 40°C a celý den v kopcovitém terénu na slunci a asfaltu). Přes Komovi k pohoří Prokletie, opět za neuvěřitelného tepla po asfaltu. Podhůřím Prokletie od Plavu a do Albánie už jen pár metrů, ovšem cestou ve stavbě za provozu, žádný zákaz vjezdu, ale auta mají smlůlu - několika hodinové čekání až vybagrují a položí nové truby na odvod vody a vše zahrnou, aby se dalo přejet. Vztekání je málo platné, je to prostě tak. Pěkná příroda bohužel s vyrežnalou, sluncem spálenou trávou (nepochopíš z čeho je skot živ, zelenou trávu nezná, jen seno ve stoje) a dennímy rozsáhlými požáry zbytků porostů, které kouřem zamořují krajinu. Díky trvalému smogu čistou fotku neuděláš. Pršelo bohužel jen jednou a krátce, takže déšť ovzduší vyčistit nestačil. Téměř 500 km na kole ve velmi náročném terénu na převýšení i povrch "cest". Koupání v moři za celý pobyt pouze jednou u Kotoru, aby ses nebál do vody vlézt pro její znečištění. Jedna jehla z injekční stříkačky v noze kolegyně z koupání v moři u kempu. Jednou a dost smutných pohledů na pěknou krajinu.

11.8.2012 Z Pomezních bud
    Přes Rýchory, Bedřichovku, Žacléř, Bohuslavice do Náchoda - 83 km. Díky za pěkný den.

4.8.2012 černá hora
    Ze Svobody přes Černou horu, nad Hříběcími b., Dvorská b., Výrovka, Pec pod Sněžkou, Trutnov, Radvanice, Stárkov, Náchod - 103 parádních km. Díky.

18. - 31.7.2012 Norsko na kole
    Krásná země hor, ledovců a fjordů. Trajektem z Německa přes Švédsko do Dánska. Nutnou přestávku řidičů využíváme k projížďce na kole zvlněnou jezerní krajinou Hallandu do Oskarstromu, za celodenního vydatného deště a chladna - 96 km (mám já to za potřebí?). V národním parku Rondane vystupujeme z busu do zasněžené krajiny, kola zůstávají ve vleku, volíme náhradní pěší program po náhorní planině NP Rondane. Večer se ubytováváváme v kempu. Prší a do rána je bílo, brr, teplo vypadá malinko jinak. A další 3 noci je to obdobné. Ovšem krásná krajina (NP Jotunheim, jezero Gjende), sjezd části (17 km) řeky Sjoi na raftu vynahrazuje nepřízeň chladného počasí. Další kemp přes městečko Lom u jezera Breiddalsvatnet je o poznání teplejší, sluníčko se neschovává, ale vynahrazuje první dny, kdy bylo přikryté mraky. Objíždím další krásná jezera, ledovce a nasávám tu nádhernou krajinu jezer, ledovců a hor. Další a poslední kemp pod světoznámě proslulým můstkem Holmenkollen v hlavním městě Oslu, kde je opět pršlavo je asi nejhorší. Průvodci měli takovou schopnost, že kam jeli oni, tam pršelo. Nakonec jsem jezdila sama a už nezmokla. Oslo, poloostrov Bygdoy (muzea, sochy, parky, pevnosti, Holmenkollen) na kole. Nevíš kam dřív skočit, celý den Ti nestačí, když chceš vidět aspoň to nejdůležitější. Návrat domů přes Dánsko s celodenní prohlídkou hlavního města Kodaně (historické město s velkým množstvím upravených historických budov a Andersenovou malou mořskou vílou), ale žel pěšky, protože průvodci překombinují organizaci, jako téměř celý zájezd. Účastníci jsou skvělí. Díky. Domů trajektem do Německa. 609 km parádních serpentin, nahoru i dolů na kole (dají se jet), objížďky jezer v krásné přírodě, usměvavých lidí ... Určitě se sem vrátím, ta příroda je něco. Poznatky - v Dánsku v altánech jsou mapky cyklo tras po okolí. Krajina podobná naší s tím, že nízké, táhlé převýšení. V Norsku jsou k dispozici pouze mapky měst a buď jedeš serpemtinama do kopce, nebo z kopce. Další terén jsou parádní dlouhé houpačky, kdy Tě jedna nakopne a vyhodí na druhou a tak se houpeš celý den. V Oslu a Kodani mapky s památkami na každém rohu. Do Norska se určitě ještě vrátím.

22.6. - 1.7.2012 Švýcarsko - Walliské a Bernské Alpy
    Přátelé - neskutečně krásné počasí nás provázelo po celou dobu pobytu. Však mrkněte na fotky. V odpočinkový den ráno lehce prší (však máme odpočívat), ale po 10. hod. je po dešti a sluníčko se činí. Je po odpočinku, což se v příštích dnech projeví jako únava. Náročné cyklistické trasy vystřídaly pěší procházky s různou náročností, někteří si zkusili a zvládli i feratu Klettersteig Aletsch nad Stausee Gibidum. Z Furkapassu jsme sjeli údolím řeky Rhôny přes Gletsch do Brig-Glis. Jeden den jedeme na kole do Zermattu (prohlídka). Další pěší výlet přes parádní údolí na třitisícový Seetalhorn. Na kole jsme vyjeli (nad plán) na Schwarzsee do 2583 m a vystoupali pod krásný, vysněný Matterhorn na Hörnlihüte do výšky 3260 m a ještě sešli a na kole sjeli do Täsche. Další proslulé horské městečko Saas Fee (známé také díky hraběti Harrachu) si všichni projdeme a mrkneme i na otáčivou restauraci ve výšce 3500 m. Objedeme jezero Stausee Mattmark, kde za podivných okolností zahynul již jmenovaný hrabě Harrach. Břehy kolem celého jezera jsou jedna velká skalka s mnoha ledovcovými vodopády, no nekup to. Fakt oči přechází a fotoaparáty nezahálejí a ani při jízdě dál údolím Saaservispa. I další celodenní výšlap k největšímu ledovci - Grosser Aletschgletscheru (památku Unesko a 4 % pitné vody v Evropě) neměla chybu a strmé stráně i zde zdobili skalničky. Dlouhý roštový, nepálský most zůstane mnoha lidem zážitkem s různými pocity. Maruščin růžový klobouček odletěl do ledovcové řeky a odplaval do jezera Gibidum, aby pokračoval do řeky Rhôny a dál do Středozemního moře. Nakonec i poslední výlet do dalšího proslulého střediska Grindelwaldu a pod severní stěnou Eigeru, Mönchu a Jungfrau jsme vystoupali na kole na 12. kilometrech přes 1100 m na Kleine Scheidegg (2061 m). Ani sjezd přes Wengen do Lauterbrunnenu nebyl až tak snadný. I pěšáci pomocí vláčku přešli do údolí řeky Weisse k Trümelbašským vodopádům. Navečer přijdou mraky (pakujte domů, už jste viděli a prošmejdili co se zde prošmejdit dalo), chvíli čekáme ve Wengenu, než spadne pár kapek, abychom za sucha a sluníčka přijeli k busu. Dojídáme zásoby jídla a odjíždíme domů. Každý si denně volí výlet dle své výkonnosti, určuje si sám denní náročnost výletů díky připraveným možnostem a pěšákům, kteří fungovali skvěle, díky. Kromě toho, že řidiči jedou opět přes výslovný, písemný požadavek s navigací a nevědí kudy, tedy i tam, kde nemáme co dělat se výlet vydařil na jedničku. Dokonce i z polopenze máme celou penzi ve formě svačin na cestu, protože musíme sníst jídlo za dalších 16 lidí. Díky všem za osobní zodpovědnost každého jednotlivce, díky za bezproblémový průběh a návrat domů bez zdravotních problémů, s vyjímkou více, či méně sluncem spálených různých částí těla a jedné pořádné modřiny na hýždi. Bezvadná parta lidí se přičinila o krásně prožité dny, díky. Díky všem i těm nahoru, za neskutečně krásné počasí a za parádní dny, které nám byly dopřány.
    23.6.2012 Po strávené noci v buse, dopoledne nasedáme na kola a jedeme z Furkapassu do Brig-Glisu - 63 km.
    24.6.2012 Je volný den. Dopoledne, než stihnu někam jít prší. Jsem ráda, odpočinu si a dodělám organizační záležitosti. Jenže za hodinu je po děšti a i já vyrážím pod ledovec na Schalbettu. Je krásný den, ostatní vyrazili různě, většina přímo do Grächenu na pivko a pod Settalhorn.
    25.6.2012 Parádní den, za městečkem Täsch jedeme značenou MTB, tedy často pěšky a hodně do kopce, ale krásná příroda a spousta krásných skalniček, které podle asfaltky nejsou - 53 km.
    26.6.2012 Celodenní pěší výlet přes vedlejší údolí, Rittinen pod ledovcem na Settalhorn - 3037 m. Převýšení 1560 m.
    27.6.2012 Na Schwarzsee (2583 m) jedeme na kole (někteří občas kolo tlačíme) - 63 km a hřeben Hörnli na Hörnlihüte (3260 m) s celkovým dnešním převýšením 1810 m.
    28.6.2012 Prohlídka proslulého městečka Saas Fee a na kole přírodní skalkou kolem Stause Mattmark (kde za podivných okolností zahynul hrabě Harrach) - 58 km.
    29.6.2012 Celodenní náročný výlet k největšímu ledovci (Unesco - 4% pitné vody v Evropě) a ferrata.
    30.6.2012 Z Grindelwaldu (1034 m) jedeme na kole přes Kleine Scheidegg (2061 m) a Wengen k Trümmelbachfall - 35 km.

14. - 17.6.2012 Sardinie
    Před Švýcarskem ještě letím do Sardinie - parádní výlet - exkurze po 4 **** hotelech v Chia, Arbataxu s možností půjčení kol, čehož využíváme a poznáváme Sardinii ze sedla (cca 120 km), což nemá chybu. Díky, díky ...

2.6.2012 Bišík
    Jedeme přes Hronov, Na Mýtě, Maršovské údolí, Adršpach, Bižík, Velké Petrovice, Na Mýtě, Náchod - 74 km. Opět parádní, pohodový den s občerstvením u Rázlů na Bižíku. Díky za vše.

26.5.2012 Kněžná - pramen, Skalka
    Cyklobusem na Šerlich a dál na Velkou Deštnou, Jelenku, Luisino údolí, Kněžnou - pramen, skanzen Villa Nova, Kvasiny, Skalka, Val, Náchod - 82 km. Opět vydařené počasí a bezva parta - parádní den. Díky.

18.5.2012 Cyklo Glacensis
    Jedeme přes Kulin, dál jedu na Duszniky zdroj, Bystrzyca klodzka, Wojtowice - setkání s přáteli z Polska a přes Zieleniec domů - 116 km. Pro zajímavost ještě sčítnu převýšení, ale až někdy ... Díky za krásný den.

8.5.2012 Velkopoříčské toulky
    Počasí se pořadatelům vydařilo, podle toho byla i slušná účast. Najeli jsme 67 km a nastoupali 1824 m.

1.5.2012 Jestřebky
    Parádní den, pohodová parta, najeli jsme pohodových 65 km. Díky.

28.4.2012 Borůvková hora
    Jak bylo na výletě na Jánském vrchu a Borůvkové hoře? Mrkněte na fotky, co víc dodat? Jen, že nás nahoře mají fakt rádi - díky za překrásné počasí, díky za bezva partu a díky všem za parádní den. Za menší renonc s dopravou se Jirka i dopravce omlouvají. A protože jsem vyřešila problém s nedostatkem místa pro fotky, vytvořením dalšího alba - letonanachodsku1, dám do stránek i do emailu odkaz, abyste se na něj opět snadno dostali. Prosím o strpení, mám nějak čím dál míň času, jako ostatně všichni podobně stárnoucí.

21.4.2012 Husí krky
    Já nevím, jak to děláme, ale v 10.00 hod. skutečně přestává pršet, cyklo výlet se tedy koná. Ani v létě se nedá věřit předpovědím, stejné zkušenosti jako ze zimy platí po celý rok. Kdo to pochopil jezdí, kdo nevěří, sedí doma a následně lituje. Jedeme přes Plhov, zámek, Kramolna, Studnice, Třtice, Žernov, Pohodlí, Bílý most, Světlá, Lhota pod Hořičkama, Husí krky - občerstvení, příjemné posezením a povídání u Lidušky na chatě. Pokračujeme přes Brzice, Hořičky, Křižanov, Mečov, Špetlův buk, Boušínská studánka, Ratibořice, Zblov (Omáčkové hody), Studnice, Vysokov do Náchoda - 51 km. Krásný den díky Lidušce, klukům a počasí. Díky všem.

20.4.2012 Poslední namazání v Řešetově Lhotě

13. - 15.4.2012 Vysočina
    Nesmyslných 36 km pěšky přes kopce.

9.4.2012 Velikonoční pondělí
    Opět se podařilo - nejlepší počasí z volných dnů pro cyklo výlet. Jedeme přes Radechové, Špinku, Broďák, Červený Kostelec, Devět křížů, Končiny, Podhradí, Havlovice, Ratibořice, Bažantice, Česká Skalice, Nahořany, Nové Město nad Metují, Peklo, do Náchoda - 63 km. Parádní počasí, díky klukům pohodový bezva den. Díky za vše.

25.3.2012 Skalákova studánka
    Když si zde čtu poslední záznam z loňského výletu na Broumovské stěny, že se těším na podobně krásnou zimu, fakticky byla krásná a už je pryč, takže nás čeká krásné léto? Jo, přeji nám to. 29 km.